WEKO3
アイテム
アスレティックトレーナー教育におけるバーチャル・リアリティ・テクノロジーを 活用した教材開発の試み 〜足関節内反捻挫に対するRICE学習教材の有効性と課題~
https://doi.org/10.15093/0002000149
https://doi.org/10.15093/0002000149cca80b8d-9f22-4eef-907e-bf508faf4cf4
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2025-03-14 | |||||||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||||||
| タイトル | アスレティックトレーナー教育におけるバーチャル・リアリティ・テクノロジーを 活用した教材開発の試み 〜足関節内反捻挫に対するRICE学習教材の有効性と課題~ | |||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||||||
| タイトル | An Attempt to Develop Teaching Materials Using Virtual Reality Technology in Athletic Trainer Education -Effectiveness and Challenges of RICE Learning for Ankle Sprain | |||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 言語 | ||||||||||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 主題 | student | |||||||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 主題 | emergency response | |||||||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 主題 | education | |||||||||||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
| ID登録 | ||||||||||||||||||
| ID登録 | 10.15093/0002000149 | |||||||||||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
| 著者 |
西山 侑汰
× 西山 侑汰
× 国枝 結花
× 名頭薗 亮太
× 久保 誠司
× 久保 誠司
× 辰見 康剛
|
|||||||||||||||||
| 著者(英) | ||||||||||||||||||
| 姓名 | Yuta NISHIYAMA | |||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 著者(英) | ||||||||||||||||||
| 姓名 | Yuika KUNIEDA | |||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 著者(英) | ||||||||||||||||||
| 姓名 | Ryota MYOTSUZONO | |||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 著者(英) | ||||||||||||||||||
| 姓名 | Seiji KUBO | |||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 著者(英) | ||||||||||||||||||
| 姓名 | Yasutaka TATSUMI | |||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 抄録 | ||||||||||||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||
| 内容記述 | The purpose of this study was to determine the effectiveness and challenges of educational materials utilizing VR technology in the RICE of ankle internal derailment sprains. After having the subjects randomly view VR and 2D educational materials, they were asked to respond to a questionnaire. As a result, “reality” and “simulated experience” were significantly higher in the VR materials than in the 2D materials. Also, “eye fatigue,” “neck pain,” and “headache” were significantly higher in the VR materials than in the 2D materials. These results suggest that educational materials utilizing VR technology are useful for realistic learning and simulated experience in RICE for ankle sprain. It was also suggested that eye, neck, and head discomfort appeared when utilizing VR technology materials. |
|||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| bibliographic_information |
ja : 九州共立大学研究紀要 en : Study journal of Kyushu Kyoritsu University 巻 15, 号 2, p. 11-17 |
|||||||||||||||||
| 出版者 | ||||||||||||||||||
| 出版者 | 九州共立大学 | |||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||
| item_10002_source_id_9 | ||||||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||||||
| 収録物識別子 | 2186-0483 | |||||||||||||||||
| item_10002_source_id_11 | ||||||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
| 収録物識別子 | AA12533413 | |||||||||||||||||