ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 九州共立大学研究紀要(Print edition:ISSN 2186-0483 Online edition:ISSN 2760-4101)
  2. 第15巻第2号

2024年度新学科(スポーツ教員養成系)入学生の「教師」に対する意識

https://doi.org/10.15093/0002000152
https://doi.org/10.15093/0002000152
8992d202-8841-4f82-86f9-3329cee1a0fb
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo15-2-6.pdf kiyo15-2-6.pdf (1.6 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-03-14
タイトル
タイトル 2024年度新学科(スポーツ教員養成系)入学生の「教師」に対する意識
言語 ja
タイトル
タイトル Awareness toward “Teacher” of Students Entering New Departments (Teacher Training of Sports) in 2024
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題 教員養成
キーワード
言語 ja
主題 教員志望学生
キーワード
言語 ja
主題 教員志望動機
キーワード
言語 ja
主題 教師観
キーワード
言語 en
主題 Teacher Training
キーワード
言語 en
主題 Students Aspiring to Become Teachers
キーワード
言語 en
主題 Motivation for wanting to become a teacher
キーワード
言語 en
主題 Views on Teacher
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15093/0002000152
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 溝邊 和成

× 溝邊 和成

ja 溝邊 和成

Search repository
藏内 保明

× 藏内 保明

ja 藏内 保明

Search repository
田口 誠

× 田口 誠

ja 田口 誠

Search repository
森 誠護

× 森 誠護

ja 森 誠護

Search repository
著者(英)
姓名 Kazushige MIZOBE
言語 en
著者(英)
姓名 Yasuaki KURAUCHI
言語 en
著者(英)
姓名 Makoto TAGUCHI
言語 en
著者(英)
姓名 Seigo MORI
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究は,現代的な「求められる教師像」の資質能力を備えた教員養成を行う第一歩としてスポーツ系教員志望
の学生(2024年度入学)を対象に,志望動機や教員像等に関する意識調査をし,その特徴を明らかにすることを目
的としている.調査の結果,小学校時代より担任教師の影響,中・高等学校では,専科担任や部活指導の教員の影
響を受け,教員免許取得と部活動参加を目的として入学してきた学生が多く,将来複数免許を取得し,教員を目指
している意識が高いことがわかった.また将来なりたい教師像として児童生徒に寄り添って支援する生徒指導ので
きる教師を目指す学生が多く見られた.今後も求められる教師像への成長変化に関する継続的調査が求められる.
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to conduct an awareness survey of students (enrolled in 2024) who
wish to become sports teachers as a first step toward training teachers with the qualities and abilities
of the modern “required teacher image” and to clarify the characteristics of these students in terms of
their motivations for applying to become teachers and the image of teachers. The results of the survey
showed that many students, influenced by their homeroom teachers since elementary school and by
specialized homeroom teachers and club activity instructors in junior high and high school, entered the
university with the aim of obtaining a teaching license and participating in club activities, and have a
high awareness of their desire to obtain multiple teaching licenses and become a teacher in the future.
In addition, many of the students aspired to become teachers who can support students and provide
guidance to them as the kind of teacher they want to be in the future. Continuous research on changes
in the image of teachers is required in the future.
言語 en
bibliographic_information ja : 九州共立大学研究紀要
en : Study journal of Kyushu Kyoritsu University

巻 15, 号 2, p. 33-42
出版者
出版者 九州共立大学
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 2186-0483
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12533413
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-14 02:14:21.727340
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3