ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 九州共立大学研究紀要(Print edition:ISSN 2186-0483 Online edition:ISSN 2760-4101)
  2. 第16巻第1号

算数科授業づくりの方法の研究

https://doi.org/10.15093/0002000192
https://doi.org/10.15093/0002000192
9c9f1042-90b1-4a85-8697-629327c811c2
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo16-1-2.pdf kiyo16-1-2.pdf (2.7 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-10-17
タイトル
タイトル 算数科授業づくりの方法の研究
言語 ja
タイトル
タイトル Research on methods for creating mathematics lessons
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 算数科授業づくり
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 若年研修
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教育実習
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 模擬授業
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 mathematics lesson planning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 training for young people
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 teaching practice
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 mock lesson
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15093/0002000192
ID登録タイプ JaLC
著者 田口 誠

× 田口 誠

ja 田口 誠

Search repository
著者(英)
姓名 Makoto TAGUCHI
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究は,経験年数の少ない教員及び教職を目指す学生やそれらの方を指導する教員を対象に,算数科の授業づ
くりについて述べたものである.教材は教科書を中心とし,あくまで日常的な授業を効率的に実施できるように,
短時間でできる授業づくりの具体的な方法を示す.授業づくりについては,教材研究のしかた,単元展開計画,授
業計画,授業準備,授業後のふり返りの4つの観点から,その方法を述べた.本研究で示す授業づくりの方法を参
考にすることによって,一定のレベルの算数科授業が安定して実施できればよいと考える.
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study describes how to create mathematics lesson for teachers with little experience, students
aiming to become teachers, and teachers who supervise them. Textbooks are used as teaching materials,
and specific methods for creating lessons that can be done in a short amount of time are presented so
that everyday lessons can be carried out efficiently. Methods for creating lessons are described from four
perspectives: how to research teaching materials, unit development plan, lesson plans, and post-lesson
review. It is hoped that by referring to the methods for creating lessons presented in this study, it will be
possible to consistently carry out mathematics lessons at a certain level.
言語 en
bibliographic_information ja : 九州共立大学研究紀要

巻 16, 号 1, p. 1-6, 発行日 2025-09-30
出版者
出版者 九州共立大学
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 27604101
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AB00079047
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-10-17 07:10:52.453894
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3