ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 九州共立大学研究紀要(Print edition:ISSN 2186-0483 Online edition:ISSN 2760-4101)
  2. 第16巻第1号

肢体不自由教育特別支援学校における 自立活動の内容区分「身体の動き」面の学習の意義 -重度・重複障がい児における意義を中心に-

https://doi.org/10.15093/0002000198
https://doi.org/10.15093/0002000198
338689a6-744f-4218-8eb3-9e4406c25ea7
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo16-1-8.pdf kiyo16-1-8.pdf (3 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-10-21
タイトル
タイトル 肢体不自由教育特別支援学校における 自立活動の内容区分「身体の動き」面の学習の意義 -重度・重複障がい児における意義を中心に-
言語 ja
タイトル
タイトル Significance of Learning the Content Category “Karada no Ugoki(Physical Movement)” Aspects of “Jiritsu Katsudo(Independent Activity) in Special Support Education Schools for the Physical Disabled -Focusing on the Significance in Children with Severe and Multiple Disabilities-
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 自立活動
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 身体の動き
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 自己形成
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 肢体不自由
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 independent activities
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 physical movement
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 self-development
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 physical disability
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15093/0002000198
ID登録タイプ JaLC
著者 熊川 宏昭

× 熊川 宏昭

ja 熊川 宏昭

Search repository
著者(英)
姓名 Hiroaki KUMAGAWA
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本論では,肢体不自由特別支援学校における自立活動の内容区分「身体の動き」面の学習の意義について,特に
重度・重複障がいの子どもにおける学習の意義・意味について検討した.
 その中で,「身体の動き」面の学習の意義・意味を並列的(指導の方向のまとまり)側面,垂直的(系統的・発達的)
側面及び教育課程上の位置付け等について整理した.
 そして,「身体のうごき」面の学習は,子どもたちの物理的・心理的身体(身体意識,自己認知,自己意識等)を
育てると同時に,生活世界の中での,子どもたち自身の様々な認知の基点を育てることになることについて整理した.
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper examines the significance of learning the " Karada no Ugoki (physical movement)"
aspect of independent activities at special needs schools for physically disabled children, particularly for
children with severe and multiple disabilities.
The significance of "physical movement" learning is organized in terms of parallel (integrated
instructional direction), vertical (systematic/developmental) aspects, and its position within the
curriculum.
Furthermore, it is argued that "physical movement" learning not only develops children's physical
and psychological bodies (body awareness, self-recognition, self-consciousness, etc.), but also fosters the
foundations of various cognitive processes within the child's lifeworld.
言語 en
bibliographic_information ja : 九州共立大学研究紀要

巻 16, 号 1, p. 55-60, 発行日 2025-09-30
出版者
出版者 九州共立大学
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 27604101
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AB00079047
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-10-21 05:36:31.865401
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3