WEKO3
アイテム
肢体不自由教育特別支援学校における 教員の専門性の具現化とその向上に向けての検討 -専門性に関する研究動向を手掛かりとして-
https://doi.org/10.15093/0002000199
https://doi.org/10.15093/00020001999c147ccc-7733-4665-86e3-a90016bc65fb
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2025-10-22 | |||||||
| タイトル | ||||||||
| タイトル | 肢体不自由教育特別支援学校における 教員の専門性の具現化とその向上に向けての検討 -専門性に関する研究動向を手掛かりとして- | |||||||
| 言語 | ja | |||||||
| タイトル | ||||||||
| タイトル | Embodying and Enhancing Teacher Professionalism in Special Support Education Schools for Physically Disabled -A Closer Look at Research Trends in Professionalism- | |||||||
| 言語 | en | |||||||
| 言語 | ||||||||
| 言語 | jpn | |||||||
| キーワード | ||||||||
| 言語 | ja | |||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||
| 主題 | 教師 | |||||||
| キーワード | ||||||||
| 言語 | ja | |||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||
| 主題 | 教員 | |||||||
| キーワード | ||||||||
| 言語 | ja | |||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||
| 主題 | 専門性 | |||||||
| キーワード | ||||||||
| 言語 | ja | |||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||
| 主題 | 肢体不自由教育特別支援学校 | |||||||
| キーワード | ||||||||
| 言語 | en | |||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||
| 主題 | teacher | |||||||
| キーワード | ||||||||
| 言語 | en | |||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||
| 主題 | teacher expertise | |||||||
| キーワード | ||||||||
| 言語 | en | |||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||
| 主題 | special needs schools for the physically disabled | |||||||
| 資源タイプ | ||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
| ID登録 | ||||||||
| ID登録 | 10.15093/0002000199 | |||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||
| 著者 |
熊川 宏昭
× 熊川 宏昭
|
|||||||
| 著者(英) | ||||||||
| 姓名 | Hiroaki KUMAGAWA | |||||||
| 言語 | en | |||||||
| 抄録 | ||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||
| 内容記述 | 本論では,肢体不自由教育特別支援学校における教員の専門性について,先行研究を手がかりにして,その具 現化と向上に向けての検討を行った. その中で,専門性の側面について整理するとともに,肢体不自由教育特別支援学校の専門性の構造についてのモ デルの提案を行った. |
|||||||
| 言語 | ja | |||||||
| 抄録 | ||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||
| 内容記述 | This paper examines the professionalism of teachers at special needs schools for the physically disabled, drawing on previous research to explore ways to realize and improve this professionalism. In the process, we summarize the various aspects of professionalism and propose a model for the structure of professionalism at special needs schools for the physically disabled. |
|||||||
| 言語 | en | |||||||
| bibliographic_information |
ja : 九州共立大学研究紀要 巻 16, 号 1, p. 61-69, 発行日 2025-09-30 |
|||||||
| 出版者 | ||||||||
| 出版者 | 九州共立大学 | |||||||
| 言語 | ja | |||||||
| item_10002_source_id_9 | ||||||||
| 収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||
| 収録物識別子 | 27604101 | |||||||
| item_10002_source_id_11 | ||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
| 収録物識別子 | AB00079047 | |||||||