ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 九州共立大学研究紀要(Print edition:ISSN 2186-0483 Online edition:ISSN 2760-4101)
  2. 第16巻第1号

中国の大学における日本語学習者の基礎日本語作文指導法についての考察

https://doi.org/10.15093/0002000201
https://doi.org/10.15093/0002000201
f433c595-e543-4a54-b852-ee5d08266f8c
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo16-1-11.pdf kiyo16-1-11.pdf (2.9 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-10-22
タイトル
タイトル 中国の大学における日本語学習者の基礎日本語作文指導法についての考察
言語 ja
タイトル
タイトル Analysis of Basic Japanese Composition Teaching Methods for Chinese University Learners of Japanese
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Negative language transfer
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Japanese writing proficiency
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Syntactic transfer
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Intercultural rhetoric
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Integrated pedagogy
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15093/0002000201
ID登録タイプ JaLC
著者 于 衛紅

× 于 衛紅

ja 于 衛紅

Search repository
著者(英)
姓名 Weihong YU
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study investigates the challenges in writing proficiency faced by Chinese undergraduate
students majoring in Japanese at the foundational level, with a focus on negative language transfer.
Through concrete examples, it identifies key issues such as difficulties in transitioning from Chinese to
Japanese, frequent particle misuse, and culturally influenced unnatural expressions. The root causes are
analyzed as: an overreliance on literal translation, insufficient mastery of Japanese syntactic structures,
and limited awareness of Japanese cultural norms, particularly implicit communication styles.
To address these challenges, the study proposes pedagogical improvements advocating a shift
from an exclusive emphasis on grammatical accuracy to an integrated approach that incorporates
Japanese cognitive-logical patterns and compositional strategies. Furthermore, aligning with China’s
Guidelines for Undergraduate Teaching of Foreign Language and Literature Majors, it offers actionable
recommendations to cultivate interdisciplinary competencies̶balancing linguistic precision
with sociocultural adaptability. By bridging the gap between theoretical instruction and practical
communicative competence, this research contributes actionable insights for advancing Japanese
language education in China.
言語 en
bibliographic_information ja : 九州共立大学研究紀要

巻 16, 号 1, p. 79-85, 発行日 2025-09-30
出版者
出版者 九州共立大学
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 27604101
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AB00079047
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-10-22 07:33:55.273201
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3