ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 九州共立大学研究紀要
  2. 第14巻第1号

望ましい人格形成構築に向けた道徳教育研究 -幼少期,道徳性発達から考える,真正な人格形成を求めて-

https://doi.org/10.15093/0002000009
https://doi.org/10.15093/0002000009
c4f91e0c-71e7-41fd-92aa-ff4189023715
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo14-1-6.pdf kiyo14-1-6.pdf (1.4 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-12-01
タイトル
タイトル 望ましい人格形成構築に向けた道徳教育研究 -幼少期,道徳性発達から考える,真正な人格形成を求めて-
言語 ja
タイトル
タイトル Moral education research for desirable character formation –Seeking true character development from the perspective of moral development during childhood–
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Acquisition of lost character formation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Build trust
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Moral judgment
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Moral motivation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Internally Motivated Communicative Actions
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15093/0002000009
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 作田 澄泰

× 作田 澄泰

ja 作田 澄泰
九州女子大学

Search repository
松下 恭平

× 松下 恭平

ja 松下 恭平

Search repository
著者(英)
姓名 Kiyohiro SAKUDA
言語 en
著者(英)
姓名 Kyohei MATSUSHITA
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this research, from the viewpoint of personality formation related to connection from infancy to
childhood, moral development in childhood is used as a case study, from the perspective of focusing on
self-regulation and reason, in order to build desirable character toward human relationship formation.
I considered the moral theory necessary for moral education. In addition, with regard to the points of
discussion in this paper, we consider multifaceted moral values related to ``the search for truth'' and
``the joy of living better,'' and examine the effects of approaches to moral education aimed at character
development in early childhood. verified.
In addition, the results of this study suggest the mechanism of self-dialogue and moral motivation by
enrichment of communicative actions through the practice of ethics in childhood. In addition, about the
self-reflection required by the process, the following three points "1. Self-reflection through “encounters
with past selves”, 2. Self-reflection through ``an encounter with another self'', 3. He showed that selfreflection
by ``reflexive cognition of the past'' was shown, and through this process, it was clarified that
it would lead to genuine learning, aiming for new discoveries.
言語 en
書誌情報 ja : 九州共立大学研究紀要
en : Study journal of Kyushu Kyoritsu University

巻 14, 号 1, p. 43-54, 発行日 2023-09-30
出版者
出版者 九州共立大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 2186-0483
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12533413
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-12-01 05:43:41.502298
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3