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  1. 九州共立大学研究紀要
  2. 第15巻第1号

中国テレビメディアのCM業種割合についての分析 −CCTV-1と江苏卫视を調査対象にして

https://doi.org/10.15093/0002000104
https://doi.org/10.15093/0002000104
3eebc75e-8700-41b2-8cc6-779239f39f20
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo15-1-3.pdf kiyo15-1-3.pdf (1.7 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-10-02
タイトル
タイトル 中国テレビメディアのCM業種割合についての分析 −CCTV-1と江苏卫视を調査対象にして
言語 ja
タイトル
タイトル Analysis of the distribution of commercials in Chinese TV media - Observations based on CCTV-1 and Jiangsu TV
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 China
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 television
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 commercials
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 media
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 sponsors
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15093/0002000104
ID登録タイプ JaLC
著者 吉松 孝

× 吉松 孝

ja 吉松 孝

Search repository
著者(英)
姓名 Takashi YOSHIMATSU
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This research investigates the names of companies that are title sponsors of programs and
commercial sponsors at Chinese television stations, analyzes trends and backgrounds of sponsor
companies, and examines the use of sponsor companies and domestic media in the Chinese television
industry. The research targets state-run CCTV-1 and local satellite TV stations in Jiangsu Province, and
extracts commercial company names and brand names from the stations' main time slots and programs.
Television commercials can be divided into two types: commercial sponsors and program sponsors.
View and record CCTV-1 streaming broadcasts. The survey targets are limited to top program sponsors,
and video sharing services use and record killer content from Jiangsu Television, which is considered a
major local broadcasting station in China.
As a result, it was found that the alcoholic beverage industry accounted for nearly 20% of the
sponsorship slots, and regional PR accounted for nearly 20% of the number of times alcohol brand
names appeared among extracted companies in CCTV-1.
言語 en
bibliographic_information ja : 九州共立大学研究紀要

巻 15, 号 1, p. 11-20, 発行日 2024-09-30
出版者
出版者 九州共立大学
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 21860483
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12533413
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Ver.1 2024-10-02 05:22:31.511608
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