WEKO3
アイテム
中国テレビメディアのCM業種割合についての分析 −CCTV-1と江苏卫视を調査対象にして
https://doi.org/10.15093/0002000104
https://doi.org/10.15093/00020001043eebc75e-8700-41b2-8cc6-779239f39f20
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
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公開日 | 2024-10-02 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 中国テレビメディアのCM業種割合についての分析 −CCTV-1と江苏卫视を調査対象にして | |||||||
言語 | ja | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Analysis of the distribution of commercials in Chinese TV media - Observations based on CCTV-1 and Jiangsu TV | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | China | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | television | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | commercials | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | media | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | sponsors | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
ID登録 | ||||||||
ID登録 | 10.15093/0002000104 | |||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||
著者 |
吉松 孝
× 吉松 孝
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著者(英) | ||||||||
姓名 | Takashi YOSHIMATSU | |||||||
言語 | en | |||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | This research investigates the names of companies that are title sponsors of programs and commercial sponsors at Chinese television stations, analyzes trends and backgrounds of sponsor companies, and examines the use of sponsor companies and domestic media in the Chinese television industry. The research targets state-run CCTV-1 and local satellite TV stations in Jiangsu Province, and extracts commercial company names and brand names from the stations' main time slots and programs. Television commercials can be divided into two types: commercial sponsors and program sponsors. View and record CCTV-1 streaming broadcasts. The survey targets are limited to top program sponsors, and video sharing services use and record killer content from Jiangsu Television, which is considered a major local broadcasting station in China. As a result, it was found that the alcoholic beverage industry accounted for nearly 20% of the sponsorship slots, and regional PR accounted for nearly 20% of the number of times alcohol brand names appeared among extracted companies in CCTV-1. |
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言語 | en | |||||||
bibliographic_information |
ja : 九州共立大学研究紀要 巻 15, 号 1, p. 11-20, 発行日 2024-09-30 |
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出版者 | ||||||||
出版者 | 九州共立大学 | |||||||
言語 | ja | |||||||
item_10002_source_id_9 | ||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||
収録物識別子 | 21860483 | |||||||
item_10002_source_id_11 | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12533413 |