ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 九州共立大学研究紀要
  2. 第15巻第2号

教育実習における授業でのICT活用に関する研究 -教育実習生のレディネスに着目した分析-

https://doi.org/10.15093/0002000148
https://doi.org/10.15093/0002000148
410d0577-295d-4e7f-96ab-11d1ee07d7eb
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo15-2-2.pdf kiyo15-2-2.pdf (1.3 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-03-14
タイトル
タイトル 教育実習における授業でのICT活用に関する研究 -教育実習生のレディネスに着目した分析-
言語 ja
タイトル
タイトル Research on the Use of ICT in Classroom Teaching by Trainee Educators -An Analysis Focusing on the Readiness of Trainee Educators-
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 ICT
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Classroom Teaching
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Trainee Educators
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15093/0002000148
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 清永 裕子

× 清永 裕子

ja 清永 裕子

Search repository
金子 研太

× 金子 研太

ja 金子 研太

Search repository
伊住 継行

× 伊住 継行

ja 伊住 継行

Search repository
著者(英)
姓名 Yuko KIYONAGA
言語 en
著者(英)
姓名 Kenta KANEKO
言語 en
著者(英)
姓名 Tsuguyuki IZUMI
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study examined university students' ICT readiness, classroom implementation readiness, and
their use of ICT in educational practice. Additionally, we explored whether the relationship with the
supervising teacher and the school culture during educational practice influenced the use of ICT in
the classroom. The results indicated that many trainees rated their ICT readiness highly. However, a
relatively large number lacked confidence in their skills with spreadsheets and presentation software.
The study did not clarify a specific relationship between readiness and satisfaction with ICT-enhanced
teaching. No significant relationship was found between the trainees' relationship with their supervising
teacher, school culture, and classroom satisfaction. However, the study identified specific difficulties
students faced in using ICT in the classroom. Based on these findings, we discussed future guidance for
students in teacher training, particularly regarding the integration of ICT into classroom instruction.
言語 en
bibliographic_information ja : 九州共立大学研究紀要
en : Study journal of Kyushu Kyoritsu University

巻 15, 号 2, p. 1-10
出版者
出版者 九州共立大学
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 2186-0483
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12533413
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-14 01:38:38.543898
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3