WEKO3
アイテム
「よりよく生きる喜び」のための道徳性構築に向けたコミュニ ケーション的行為のメカニズムに関する研究 -異年齢による「総合的な学習の時間」実践事例をもとに-
https://doi.org/10.15093/0000000450
https://doi.org/10.15093/0000000450bed5941d-2af4-41c7-8ef2-6299ba016c2a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-02-28 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 「よりよく生きる喜び」のための道徳性構築に向けたコミュニ ケーション的行為のメカニズムに関する研究 -異年齢による「総合的な学習の時間」実践事例をもとに- | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Practical research on "time for comprehensive learning" for building relationships -Examination from collaborative learning in the revised course of study- | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Mechanism of communicative action in different age groups | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Morality rooted in the truth | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Learning the truth rooted in communication | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Self-adjusting power | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | reason | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15093/0000000450 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
作田, 澄泰
× 作田, 澄泰× 松下, 恭平× SAKUDA, Kiyohiro× MATSUSHITA, Kyohei |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Since the revision of the Course of Study (2017), unlike the previous "time for comprehensive study", "through cross-sectional and comprehensive study, we can better solve problems and improve our own way of life. The content emphasizes "cultivating qualities and abilities to think" and "collaboration learning" and "inquiry". In this paper, we take up the decline in happiness in Japan, which is a global issue, as an issue, explore the significance of this study based on the practice cases of primary education in "total study time", and explore the moral value of different age education. From the expansion of The theory for connecting was clarified. In addition, in order to build "tolerance" and "reason," we considered measures toward the essence of self-adjustment, and suggested the ideal way of communicative action to ask the truth with the effect of education for different ages. |
|||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 九州共立大学研究紀要 en : Study journal of Kyushu Kyoritsu University 巻 13, 号 2, p. 1-12, 発行日 2023-02-28 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 九州共立大学 | |||||
言語 | ja | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 2186-0483 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12533413 |