ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 九州共立大学研究紀要
  2. 第5巻第2号

商業科における授業力向上に向けた指導法の検討 : 教育実習事前指導の取り組みから

https://doi.org/10.15093/00000036
https://doi.org/10.15093/00000036
413333d3-6909-4565-9cb3-3fb69a23cd9f
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo5-2-13.pdf kiyo5-2-13 (1.7 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-05-17
タイトル
タイトル 商業科における授業力向上に向けた指導法の検討 : 教育実習事前指導の取り組みから
タイトル
タイトル Teaching methods to improve quality of lessons in a commerce course : Pre-guidance for teaching practicums
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 商業科教育法
キーワード
主題Scheme Other
主題 模擬授業指導
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Education methods in the commerce course
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 guidance for trial lessons
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15093/00000036
ID登録タイプ JaLC
著者 梅田, 勝利

× 梅田, 勝利

WEKO 153

梅田, 勝利

ja-Kana ウメダ, カツトシ

Search repository
日高, 和美

× 日高, 和美

WEKO 154

日高, 和美

ja-Kana ヒダカ, カズミ

Search repository
髙橋, 佳代

× 髙橋, 佳代

WEKO 155

髙橋, 佳代

ja-Kana タカハシ, カヨ

Search repository
白石, 忍

× 白石, 忍

WEKO 156

白石, 忍

ja-Kana シライシ, シノブ

Search repository
UMEDA, Katsutoshi

× UMEDA, Katsutoshi

WEKO 157

en UMEDA, Katsutoshi

Search repository
HIDAKA, Kazumi

× HIDAKA, Kazumi

WEKO 158

en HIDAKA, Kazumi

Search repository
TAKAHASHI, Kayo

× TAKAHASHI, Kayo

WEKO 159

en TAKAHASHI, Kayo

Search repository
SHIRAISHI, Shinobu

× SHIRAISHI, Shinobu

WEKO 160

en SHIRAISHI, Shinobu

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Teaching methods to improve the quality of lessons in a commerce course was investigated. A study
was conducted in which a teacher in charge of teacher training, and a teacher in commerce studies
cooperated to provide pre-guidance for a teaching practicum. The two teachers gave guidance on trial
lessons conducted by commerce course student. Changes in evaluating items of the trial lesson resulting
from guidance, as well as the content of guidance were examined. The results indicated that practical
skills of students improved through guidance. Furthermore, there were differences in the quality of
guidance between the two teachers. The teacher in charge of teacher training focused on attitudes as a
teacher, and how to ask questions, whereas the teacher of commerce studies focused on understanding
technical concepts. It is suggested that cooperation between the two types of teachers is necessary.
書誌情報 九州共立大学研究紀要
en : Study journal of Kyushu Kyoritsu University

巻 5, 号 2, p. 107-111, 発行日 2015-03-31
出版者
出版者 九州共立大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2186-0483
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12533413
論文ID(NAID)
識別子タイプ NAID
関連識別子 40020412012
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:44:15.303244
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3