WEKO3
アイテム
日本語授業をより効果的にするために : 職業日本語におけるタスク中心の指導法について
https://doi.org/10.15093/0000000102
https://doi.org/10.15093/0000000102a888460a-6921-41f4-abfd-015f6dcca777
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-08-05 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 日本語授業をより効果的にするために : 職業日本語におけるタスク中心の指導法について | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | How to Improve Teaching Efficiency of Japanese Courses : The Application of Task-based Language Teaching in Vocational Education | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | task-based language teaching (TBLT) | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Japanese teaching for vocational colleges | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | effect of Japanese courses | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | application | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15093/0000000102 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
張, 冬梅
× 張, 冬梅× |
|||||
著者(英) | ||||||
姓名 | Dongmei ZHANG | |||||
言語 | en | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The research of the application of task-based language teaching(TBLT) in the world has shown a tendency towards multiple stratifications. However, the research for the complexity of TBLT is not sufficient in terms of different phases of language teaching. What’s more, the change of teachers’ roles and ideas in TBLT has not been deeply probed into, and there are comparatively fewer practice and research for the application of TBLT in vocational colleges in China. This paper tries to probe into the application of TBLT in Japanese teaching for vocational colleges in China by combining psycholinguistics with the theories of pedagogy, and discuss how to keep the students taking notice of language forms in their communication activities so as to improve their language performance systematically. |
|||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 九州共立大学研究紀要 en : Study journal of Kyushu Kyoritsu University 巻 3, 号 2, p. 29-34, 発行日 2013-03-25 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 九州共立大学 | |||||
言語 | ja | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 21860483 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12533413 | |||||
論文ID(NAID) | ||||||
識別子タイプ | NAID | |||||
関連識別子 | 40019647644 |