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  1. 九州共立大学研究紀要
  2. 第2巻第1号

「購買起点ニーズ」を仮定する新製品コンセプト開発--サントリー「伊右衛門」開発にみる小売品揃え環境への対応

https://doi.org/10.15093/0000000125
https://doi.org/10.15093/0000000125
74b5c307-9213-4a30-9965-07ff6fa0bc0a
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo2-1-3.pdf kiyo2-1-3 (1.5 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-08-10
タイトル
タイトル 「購買起点ニーズ」を仮定する新製品コンセプト開発--サントリー「伊右衛門」開発にみる小売品揃え環境への対応
言語 ja
タイトル
タイトル New product concept development based on 'Consumer Shopping Originated Needs': study from the Suntory's response to retail's high turnover assortment management
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Retail
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Assortment
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 NPD
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Product Concept Development
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Consumer Shopping Originated Needs
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15093/0000000125
ID登録タイプ JaLC
著者 磯野, 誠

× 磯野, 誠

WEKO 408

ja 磯野, 誠

ja-Kana イソノ, マコト

Search repository

×

WEKO 409

Search repository
著者(英)
姓名 Makoto ISONO
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Increasingly products developed to meet consumer unmet needs are readily eliminated from high
turnover retail assortment as ‘dead items’ before they have a chance to establish a presence. This paper
proposes an approach to new product concept development allowing for high turnover assortment. A
multiple-case study was conducted, dealing with Japanese bottled-tea product development projects
from the 1980’s to the early 2000’s, by which time retailers had adopted high turnover assortment
management. The study results show that development of a product concept by understanding potential
consumer reaction to a product in the retail environment is a critical factor in getting purchase
trials and the repeats and increasing the shelf life in such assortment. This implies that, in order to
deliver a product that can obtain an increase in the product’s shelf life in a high turnover assortment
environment, makers need to consider two distinct kinds of consumer needs: ‘Consumer Shopping
Originated Needs’ (consumer needs originating from a shopping context) and ‘Consumer Life Originated
Needs’ (consumer needs originating from their day-to-day lives) and to develop a new product concept
based on them.
言語 en
書誌情報 ja : 九州共立大学研究紀要
en : Study journal of Kyushu Kyoritsu University

巻 2, 号 1, p. 25-40, 発行日 2011-09-30
出版者
出版者 九州共立大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 21860483
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12533413
論文ID(NAID)
識別子タイプ NAID
関連識別子 40019044182
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Ver.1 2023-05-15 10:43:03.822976
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