ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 九州共立大学研究紀要
  2. 第14巻第2号

「ロイロノート・スクール」を活用した実践事例

https://doi.org/10.15093/0002000065
https://doi.org/10.15093/0002000065
5bfad454-3e9c-4d64-ab01-05163740d34b
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo14-2-17.pdf kiyo14-2-17.pdf (1.1 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-03-29
タイトル
タイトル 「ロイロノート・スクール」を活用した実践事例
言語 ja
タイトル
タイトル Practical examples of using the LoiLoNote School
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Teaching research
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 ICT application
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 development of social science teaching materials
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15093/0002000065
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 前田 武男

× 前田 武男

ja 前田 武男

Search repository
著者(英)
姓名 Takeo MAEDA
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In 2019, the Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology proposed the GIGA
School Initiative, a plan to provide one learner computer and high-speed communication network for
each pupil nationwide. This was an effort to emphasize the importance of the ability of students to use
ICT and to reduce the gap in ICT environments in schools.
Next, in 2021, the plan set forth a policy to achieve "Japanese-style school education in 2021,"
emphasizing "individualized optimal learning" and "collaborative learning. In the case of "individualized
learning," it is necessary to provide guidance according to the characteristics and progress of each
student, and it is important to use ICT to grasp the learning status and self-regulate it. In collaborative
learning, group activities and presentations are promoted using one terminal per student to facilitate
learning from different perspectives.
With the goal of enhancing students' skills to proactively and actively utilize tablet terminals and
other devices in class, and to use them as tools to improve students' own thinking, judgment, and
expression skills, we report on a class practice using LoiLoNote in the "Social Studies and Geography
and History Education Methods" course offered in the first semester of FY2023. The following is a report
on the class practice using LoiLoNote in the "Social Studies and Geography/History Subjects Teaching
Methods" course offered in the first semester of 2023.
言語 en
書誌情報 ja : 九州共立大学研究紀要
en : Study journal of Kyushu Kyoritsu University

巻 14, 号 2, p. 121-126, 発行日 2024-02-28
出版者
出版者 九州共立大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 2186-0483
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12533413
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-03-29 01:47:17.570173
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3