WEKO3
アイテム
授業評価アンケートに基づく授業満足度の分析
https://doi.org/10.15093/0002000069
https://doi.org/10.15093/00020000691eaf34ed-b139-4706-96f5-35aa1746cb1e
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2024-04-16 | |||||||
| タイトル | ||||||||
| タイトル | 授業評価アンケートに基づく授業満足度の分析 | |||||||
| 言語 | ja | |||||||
| タイトル | ||||||||
| タイトル | Analysis of class satisfaction based on class evaluation data | |||||||
| 言語 | en | |||||||
| 言語 | ||||||||
| 言語 | jpn | |||||||
| キーワード | ||||||||
| 言語 | ja | |||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||
| 主題 | 授業評価アンケート | |||||||
| キーワード | ||||||||
| 言語 | ja | |||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||
| 主題 | 共分散構造分析 | |||||||
| キーワード | ||||||||
| 言語 | ja | |||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||
| 主題 | 総合効果 | |||||||
| キーワード | ||||||||
| 言語 | en | |||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||
| 主題 | class evaluation data | |||||||
| キーワード | ||||||||
| 言語 | en | |||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||
| 主題 | covariance structure analysis | |||||||
| キーワード | ||||||||
| 言語 | en | |||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||
| 主題 | total effect | |||||||
| 資源タイプ | ||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
| ID登録 | ||||||||
| ID登録 | 10.15093/0002000069 | |||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||
| アクセス権 | ||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||
| 著者 |
入江 雅仁
× 入江 雅仁
|
|||||||
| 著者(英) | ||||||||
| 姓名 | Masahito IRIE | |||||||
| 言語 | en | |||||||
| 抄録 | ||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||
| 内容記述 | 本研究は,2023年度の前期に筆者が担当した科目の授業評価アンケートに基づいて,探索的因子分析と共分散構 造分析を実行し,授業評価モデルを構築した.その結果,教員の工夫 f1 ,コミュニケーション資質 f2 ,学習意欲 f3 ,授業理解力 f4 という4つの潜在変数が抽出され,それらが授業満足度 x15 に及ぼす影響を見出した.また,そ れらの潜在変数が授業満足度 x15 に及ぼす総合効果(直接効果と間接効果)を明らかにした.なお,教員の工夫 f1 による総合効果が最も大きくなることなどを示した. |
|||||||
| 言語 | ja | |||||||
| 抄録 | ||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||
| 内容記述 | In this research, we conducted exploratory factor analysis and covariance structure analysis and constructed a class evaluation model based on the class evaluation data for the course that the author taught in the first semester of the academic year 2023. As a result, we extracted four latent variables: teacher ingenuity f1 , communication quality f2 , learning motivation f3 , and class comprehension ability f4 . Additionally, we clarified the total effect (direct effect and indirect effect) of these latent variables on class satisfaction x15 . Furthermore, it was shown that the total effect was greatest due to the teacher ingenuity f1 . |
|||||||
| 言語 | en | |||||||
| 書誌情報 |
ja : 九州共立大学研究紀要 en : Study journal of Kyushu Kyoritsu University 巻 14, 号 2, p. 35-40, 発行日 2024-02-28 |
|||||||
| 出版者 | ||||||||
| 出版者 | 九州共立大学 | |||||||
| 言語 | ja | |||||||
| ISSN | ||||||||
| 収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||
| 収録物識別子 | 2186-0483 | |||||||
| 書誌レコードID | ||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
| 収録物識別子 | AA12533413 | |||||||