ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 九州共立大学研究紀要
  2. 第6巻第1号

健康運動指導士認定試験対策としてのeラーニング講座の教育効果

https://doi.org/10.15093/00000015
https://doi.org/10.15093/00000015
51331ee2-1674-4c16-9f34-29b828b468f0
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo6-1-9.pdf kiyo6-1-9.pdf (1.5 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-05-02
タイトル
タイトル 健康運動指導士認定試験対策としてのeラーニング講座の教育効果
言語 ja
タイトル
タイトル Educational Effects of E-learning Instruction for Passing the Qualification Examination of Certified "Health Fitness Programmer"
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 eラーニング
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 健康フィットネス・プログラマ
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 フェイスツーフェイス
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 クラス
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 e-learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 health fitness programmer
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 face-to-face class
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15093/00000015
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 metadata only access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_14cb
著者 樋口, 行人

× 樋口, 行人

WEKO 79

ja 樋口, 行人

ja-Kana ヒグチ, ユキト

Search repository
大下, 和茂

× 大下, 和茂

WEKO 80

ja 大下, 和茂

ja-Kana オオシタ, カズシゲ

Search repository

×

WEKO 81

Search repository

×

WEKO 82

Search repository
著者(英)
姓名 Yukito HIGUCHI
言語 en
著者(英)
姓名 Kazushige OSHITA
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The passing rate of the qualification examination for certified "Health Fitness Programmer" in our
faculty was lower than that of the national average from 2010 to 2014. This result suggests that our
students have to preserve enough time to prepare for the examination. Such a learning support system,
providing e-learning instruction, can help students to preserve the preparation time; they can study
anytime and anywhere using by their mobile electronic devices. The e-learning instruction influenced
on assimilating knowledge of health fitness. Furthermore, the teachers can utilize the e-learning test
results as a supplementary data in their face-to-face class. We constructed such a support system, and
investigated the effects of providing the instruction on passing rate of the qualification examination.
According to these blended follow-up system, current year's passing rate has risen on leaps and bounds.
This result suggests that the e-learning instruction is an effective method of teaching for the qualification
examination.
言語 en
書誌情報 ja : 九州共立大学研究紀要
en : Study journal of Kyushu Kyoritsu University

巻 6, 号 1, p. 63-66, 発行日 2015-09-30
出版者
出版者 九州共立大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 21860483
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12533413
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:42:43.527299
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3