WEKO3
アイテム
健康運動指導士認定試験対策としてのeラーニング講座の教育効果
https://doi.org/10.15093/00000015
https://doi.org/10.15093/0000001551331ee2-1674-4c16-9f34-29b828b468f0
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-05-02 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 健康運動指導士認定試験対策としてのeラーニング講座の教育効果 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Educational Effects of E-learning Instruction for Passing the Qualification Examination of Certified "Health Fitness Programmer" | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | eラーニング | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 健康フィットネス・プログラマ | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | フェイスツーフェイス | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | クラス | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | e-learning | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | health fitness programmer | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | face-to-face class | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15093/00000015 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | metadata only access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_14cb | |||||
著者 |
樋口, 行人
× 樋口, 行人× 大下, 和茂×× |
|||||
著者(英) | ||||||
姓名 | Yukito HIGUCHI | |||||
言語 | en | |||||
著者(英) | ||||||
姓名 | Kazushige OSHITA | |||||
言語 | en | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The passing rate of the qualification examination for certified "Health Fitness Programmer" in our faculty was lower than that of the national average from 2010 to 2014. This result suggests that our students have to preserve enough time to prepare for the examination. Such a learning support system, providing e-learning instruction, can help students to preserve the preparation time; they can study anytime and anywhere using by their mobile electronic devices. The e-learning instruction influenced on assimilating knowledge of health fitness. Furthermore, the teachers can utilize the e-learning test results as a supplementary data in their face-to-face class. We constructed such a support system, and investigated the effects of providing the instruction on passing rate of the qualification examination. According to these blended follow-up system, current year's passing rate has risen on leaps and bounds. This result suggests that the e-learning instruction is an effective method of teaching for the qualification examination. |
|||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 九州共立大学研究紀要 en : Study journal of Kyushu Kyoritsu University 巻 6, 号 1, p. 63-66, 発行日 2015-09-30 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 九州共立大学 | |||||
言語 | ja | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 21860483 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12533413 |