ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 九州共立大学研究紀要
  2. 第12巻第1号

スポーツ学部生のintern shipにおける児童との休み時間の関わりが,児童の体力・運動能力の発達におよぼす影響

https://doi.org/10.15093/0000000424
https://doi.org/10.15093/0000000424
7e61a649-0754-4ec2-923f-aaa785d9a15a
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo12-1-5.pdf kiyo12-1-5 (1.5 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-11-30
タイトル
タイトル スポーツ学部生のintern shipにおける児童との休み時間の関わりが,児童の体力・運動能力の発達におよぼす影響
言語 ja
タイトル
タイトル The relationship of break time with children in the internship of sports undergraduate students, Impact on the development of children's physical strength and athletic ability
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Play leader
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Break time
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Friends
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Physical fitness
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15093/0000000424
ID登録タイプ JaLC
著者 青山, 優子

× 青山, 優子

WEKO 1115
CiNii ID 9000414341435

ja 青山, 優子

ja-Kana アオヤマ, ユウコ

Search repository
鄭, 英美

× 鄭, 英美

WEKO 1119
CiNii ID 9000414341436

ja 鄭, 英美

Search repository
AOYAMA, Yuuko

× AOYAMA, Yuuko

WEKO 1120

en AOYAMA, Yuuko

Search repository
JUNG, Young mi

× JUNG, Young mi

WEKO 1121

en JUNG, Young mi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 As an initiative to improve the physical strength and athletic ability of elementary school children,
sports undergraduate students aiming to become elementary school teachers invited children to play
outdoors as “play leaders” once or twice a week during internships for one year. Initially, students and
children who responded to the invitation played dodgeball and playing tag, but as the times went on, the
children invited friends who did not participate and voluntarily formed several groups with the students.
Furthermore, after that, the order of play was decided among the groups, and the play contents were
also set for each group. This is thought to be the beginning of the emergence of “play leaders” among
children. According to the report of the principal of the elementary school, more children started to play
outdoors even when the students were absent after three months. The effectiveness of the “play leader”
was examined from the physical fitness measurements of the children before and after the “play leader”
intervention for these one year.
As a result, when comparing the rate of change in the measured physical fitness among the three
groups, the active group, the normal group, and the inactive group, which were classified according to
the exercise time in the home, the inactive group showed the highest value. Therefore, it was suggested
that the efforts of the students of this study as “play leaders” are effective measures for children who are
not good at exercising.
言語 en
書誌情報 ja : 九州共立大学研究紀要
en : Study journal of Kyushu Kyoritsu University

巻 12, 号 1, p. 33-39, 発行日 2021-09-30
出版者
出版者 九州共立大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 2186-0483
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12533413
論文ID(NAID)
識別子タイプ NAID
関連識別子 40022728763
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:37:49.505275
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3