ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 九州共立大学研究紀要
  2. 第13巻第1号

「心理演習」における箱庭制作と観察役のロールプレイ体験について

https://doi.org/10.15093/0000000443
https://doi.org/10.15093/0000000443
2d1e0d6a-9bb5-405c-9991-f97373a501aa
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo13-1-4.pdf kiyo13-1-4 (1.4 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-11-01
タイトル
タイトル 「心理演習」における箱庭制作と観察役のロールプレイ体験について
言語 ja
タイトル
タイトル A study on experiences of creating a miniature garden and playing a role as an observer in the “psychology practice” class
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 psychology practice
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 creation of a miniature garden and the role of observer
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 role-playing
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 university students
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 psychological experience process
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15093/0000000443
ID登録タイプ JaLC
著者 友納, 艶花

× 友納, 艶花

WEKO 1181

ja 友納, 艶花

ja-Kana トモノウ, エンカ

Search repository
TOMONO, Enka

× TOMONO, Enka

WEKO 1182

en TOMONO, Enka

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Although the significance of education through practices and drills has been gaining recognition
over and above accumulating knowledge in undergraduate education for training licensed psychologists,
very few studies concerning its effectiveness have been conducted. In this study, we examined
psychological experiences and internal movements of the “psychology practice” class students through
their experiences of creating an individual miniature garden and role-playing activity as observers. In
the beginning of the production process, buildings were the student’s most common choice among other
subjects of miniature gardens. As to internal movements, students were creating with their intuition
and “tentatively trying” in the initial phase, then “broadened their images” in the middle phase, then
came to “pondering and wondering” in the final phase of the creating process. While many students of
the role of observer paid attention to “individuality” and “expression” of creators, that were observer’s
clients, we found some of them have realized the difficulty of assisting the clients by observing as a
psychological aid giver, and that enabled us to study the observer’s specific psychological experience
process. The study suggests an agenda for organizing future class subjects by showing that the time limit
of the miniature garden creation has an effect on the experience process.
言語 en
書誌情報 ja : 九州共立大学研究紀要
en : Study journal of Kyushu Kyoritsu University

巻 13, 号 1, p. 19-27, 発行日 2022-09-30
出版者
出版者 九州共立大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 21860483
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12533413
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:37:29.327562
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3