WEKO3
アイテム
数学的な考え方をもとに自ら進んで学ぶ第1学年算数科学習指導の研究 ―「素地的な学習」を導入した第1学年の単元構成を中心にして―
https://doi.org/10.15093/0000000453
https://doi.org/10.15093/00000004532cf1b852-9356-4d4a-bf49-f5130e8365e1
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-02-28 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 数学的な考え方をもとに自ら進んで学ぶ第1学年算数科学習指導の研究 ―「素地的な学習」を導入した第1学年の単元構成を中心にして― | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Study of Mathematics Learning Guidance for First-Year Students ―Focusing on the Unit Structure of First-Year Students Introducing “Basic Learning“― | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 素地的な学習 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 数学的な考え方 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育課程編成 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | basic learning | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | mathematical thinking | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | curriculum organization | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15093/0000000453 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
田口, 誠
× 田口, 誠× TAGUCHI, Makoto |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In this research, we are trying to improve the curricula that divides the content into small units and organizes the curricula that organically relate each content. Therefore, the contents are related from“homogeneity” and “systematic”, and “basic learning” is introduced, and a unit is constructed by connecting multiple contents. Because of this, it is possible to emphasize the mathematical way of thinking that forms the basis of understanding the content, and to allow children to take the lead in learning based on the mathematical way of thinking, and as a result, to develop a better understanding of knowledge. be able to. Based on this way of thinking, 1practiced it in the units” Tashizan and Hikizan” and “Large Pieces” in the first grade, and was able to confirm the effectiveness of “basic learning”. |
|||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 九州共立大学研究紀要 en : Study journal of Kyushu Kyoritsu University 巻 13, 号 2, p. 31-39, 発行日 2023-02-28 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 九州共立大学 | |||||
言語 | ja | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 2186-0483 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12533413 |