ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 九州共立大学研究紀要
  2. 第13巻第2号

数学的な考え方をもとに自ら進んで学ぶ第1学年算数科学習指導の研究 ―「素地的な学習」を導入した第1学年の単元構成を中心にして―

https://doi.org/10.15093/0000000453
https://doi.org/10.15093/0000000453
2cf1b852-9356-4d4a-bf49-f5130e8365e1
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo13-2-5.pdf kiyo13-2-5 (1.2 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-02-28
タイトル
タイトル 数学的な考え方をもとに自ら進んで学ぶ第1学年算数科学習指導の研究 ―「素地的な学習」を導入した第1学年の単元構成を中心にして―
言語 ja
タイトル
タイトル A Study of Mathematics Learning Guidance for First-Year Students ―Focusing on the Unit Structure of First-Year Students Introducing “Basic Learning“―
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 素地的な学習
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 数学的な考え方
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教育課程編成
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 basic learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 mathematical thinking
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 curriculum organization
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15093/0000000453
ID登録タイプ JaLC
著者 田口, 誠

× 田口, 誠

WEKO 1203

ja 田口, 誠

ja-Kana タグチ, マコト

Search repository
TAGUCHI, Makoto

× TAGUCHI, Makoto

WEKO 1204

en TAGUCHI, Makoto

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this research, we are trying to improve the curricula that divides the content into small units
and organizes the curricula that organically relate each content. Therefore, the contents are related
from“homogeneity” and “systematic”, and “basic learning” is introduced, and a unit is constructed
by connecting multiple contents. Because of this, it is possible to emphasize the mathematical way of
thinking that forms the basis of understanding the content, and to allow children to take the lead in
learning based on the mathematical way of thinking, and as a result, to develop a better understanding
of knowledge. be able to. Based on this way of thinking, 1practiced it in the units” Tashizan and
Hikizan” and “Large Pieces” in the first grade, and was able to confirm the effectiveness of “basic
learning”.
言語 en
書誌情報 ja : 九州共立大学研究紀要
en : Study journal of Kyushu Kyoritsu University

巻 13, 号 2, p. 31-39, 発行日 2023-02-28
出版者
出版者 九州共立大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 2186-0483
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12533413
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:37:18.533153
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3