ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 九州共立大学研究紀要
  2. 第13巻第2号

日本語専攻基礎段階におけるCan-doに基づく 「協働型授業づくり」についての一考察

https://doi.org/10.15093/0000000455
https://doi.org/10.15093/0000000455
09ca2990-e7cd-4da3-b7f9-ed77055c616f
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo13-2-7.pdf kiyo13-2-7 (741.5 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-02-28
タイトル
タイトル 日本語専攻基礎段階におけるCan-doに基づく 「協働型授業づくり」についての一考察
言語 ja
タイトル
タイトル A Preliminary Study on Collaborative Teaching Model Under the Guidance of Can-do Concept in the Basic Stage of Japanese Major
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Japanese major
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 basic stage
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Can-do concept
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 collaborative teaching model
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15093/0000000455
ID登録タイプ JaLC
著者 于, 衛紅

× 于, 衛紅

WEKO 1213

zh-cn 于, 衛紅

Search repository
YU, Weihong

× YU, Weihong

WEKO 1214

en YU, Weihong

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The primary task of foreign language major in colleges and universities is to deepen the supply-side
reform of foreign language talents in colleges and universities, cultivate the applied talents of "Foreign
Language + Various Majors" to boost the policy of the " Belt and Road Initiative". The author focuses on
the reform of Japanese teaching at the basic stage of Japanese major in colleges and universities, using
the Can-do concept as a theoretical support, as well as advocating the collaborative teaching model
to combine the three courses of " Comprehensive Japanese", " Japanese Conversation" and " Japanese
Audio-visual" to form a teaching group to achieve the interaction between teachers, learning, teachers
and students as well as the network with teachers and students of three courses. The goal is to promote
the "Student-centered, Teacher-guided" teaching model, strengthen students’ sense of cooperation and
responsibility, enhance the language ability, cross-cultural communication ability and speculative ability
of Japanese major students, and develop students' research ability, self-learning ability and practice
ability. It will help teachers to actively reflect on the traditional teaching theories and teaching methods,
change the inherent teaching concepts, which will further improve and strengthen the modern foreign
language teaching methods and promote the teaching reform process of foreign language majors.
言語 en
書誌情報 ja : 九州共立大学研究紀要
en : Study journal of Kyushu Kyoritsu University

巻 13, 号 2, p. 51-57, 発行日 2023-02-28
出版者
出版者 九州共立大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 2186-0483
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12533413
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:37:14.853779
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3