ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 九州共立大学研究紀要
  2. 第4巻第2号

新卒教員の適応感と支援ニーズに関する一考察 : 卒後1年目の追跡調査をもとに

https://doi.org/10.15093/0000000079
https://doi.org/10.15093/0000000079
84893bb4-b566-4f38-b07b-2a1ecfce53b1
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo4-2-10.pdf kiyo4-2-10 (1.9 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-08-04
タイトル
タイトル 新卒教員の適応感と支援ニーズに関する一考察 : 卒後1年目の追跡調査をもとに
言語 ja
タイトル
タイトル Subjective adjustment of new teachers and their support needs : Follow-up survey in the first year after graduation
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 new teachers after graduation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 feeling of adjustment
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 support needs
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15093/0000000079
ID登録タイプ JaLC
著者 髙橋, 佳代

× 髙橋, 佳代

WEKO 270

ja 髙橋, 佳代

ja-Kana タカハシ, カヨ

Search repository
日髙, 和美

× 日髙, 和美

WEKO 271

ja 日髙, 和美

ja-Kana ヒダカ, カズミ

Search repository
白石, 忍

× 白石, 忍

WEKO 272

ja 白石, 忍

ja-Kana シライシ, シノブ

Search repository

×

WEKO 273

Search repository

×

WEKO 274

Search repository

×

WEKO 275

Search repository
著者(英)
姓名 Kayo TAKAHASHI
言語 en
著者(英)
姓名 Kazumi HIDAKA
言語 en
著者(英)
姓名 Shinobu SHIRAISHI
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Feeling of adjustment and difficulties faced by new teachers during their first year of teaching in
schools were investigated and future possibilities for supporting them were examined. A questionnaire
survey was conducted with new teachers (N = 40) who had completed a university teacher-training
course and become teachers. The questionnaire inquired about work environment, feelings of difficulty
at school, subjective adjustment, motivation, feeling of exhaustion, and support needs. Furthermore,
their own goals and what they expect of the teacher-training course were inquired using a free
description format. As a result, 23 valid responses were collected. The results indicated that new
teachers had difficulties in “student guidance” and “guidance in school courses.” New teachers were well
motivated and had feelings of high responsibility, but also felt many difficulties and a strong need for
support. The importance of investigating feeling of difficulty experienced by new teachers in more detail
and the need to develop support systems to facilitate continues learning after graduation is suggested.
言語 en
書誌情報 ja : 九州共立大学研究紀要
en : Study journal of Kyushu Kyoritsu University

巻 4, 号 2, p. 87-92, 発行日 2014-03-30
出版者
出版者 九州共立大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 2186-0483
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12533413
論文ID(NAID)
識別子タイプ NAID
関連識別子 40020050397
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:43:49.519567
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3