ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 九州共立大学研究紀要
  2. 第3巻第2号

学習者の学習動機に対応した基礎段階における日本語教授法について : 中国・内蒙古大学の日本語専攻学習者を対象にして

https://doi.org/10.15093/0000000109
https://doi.org/10.15093/0000000109
21def308-aa9a-4176-94a3-4dc25fe41107
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo3-2-11.pdf kiyo3-2-11 (1.3 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-08-05
タイトル
タイトル 学習者の学習動機に対応した基礎段階における日本語教授法について : 中国・内蒙古大学の日本語専攻学習者を対象にして
言語 ja
タイトル
タイトル Speculation of the Japanese Teaching Method Based on the Learning Motivation of the Learners : Taking the Students of the Japanese Department of Inner Mongolia University, China as an Example
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Learning motivation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 learning effect
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 elementary stage
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 education of Japanese
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 teaching method
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 speculation
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15093/0000000109
ID登録タイプ JaLC
著者 于, 衛紅

× 于, 衛紅

WEKO 356

zh-cn 于, 衛紅

Search repository
包, 賀喜格図

× 包, 賀喜格図

WEKO 357

zh-cn 包, 賀喜格図

Search repository
奥田, 俊博

× 奥田, 俊博

WEKO 358

ja 奥田, 俊博

ja-Kana オクダ, トシヒロ

Search repository

×

WEKO 359

Search repository

×

WEKO 360

Search repository

×

WEKO 361

Search repository
著者(英)
姓名 Wei Hong YU
言語 en
著者(英)
姓名 Hexigetu BAO
言語 en
著者(英)
姓名 Toshihiro OKUDA
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper conducts a questionnaire with fifty-three students of Grade Three of the Foreign
Languages Colleges of Inner Mongolia University (who have studied Japanese for two years) as subjects.
Through the analysis of the data, the relationship between the learning motivation and the learning effect
of Japanese can be made clear. In addition, the problems existing in the curriculum of undergraduates
of the Japanese Department of Inner Mongolia University and the teaching methods of Japanese are
explored. The findings of the analysis indicate that most of the students in the Japanese Department of
Inner Mongolia University have integrated learning motivations while a relatively large proportion of
the Japanese learners have unclear learning motivations or have no learning motivation at all. Being a
comprehensive university which has consistently attached importance to the training of international
talents by cooperating and communicating with foreign universities, Inner Mongolia University should
actively reform on the curriculum and teaching methods which have problems. Meanwhile, the students
can be divided into different groups according to their learning motivations, such as working in
business, going abroad to study, or making further study as postgraduates, etc. Different contents should
be designed for the learners who have different learning motivations. The exchange of teachers with
Japanese universities and colleges should be tried and the joint teaching model should be developed in
order to explore an entirely new teaching mode matching with the education of foreign universities.
言語 en
書誌情報 ja : 九州共立大学研究紀要
en : Study journal of Kyushu Kyoritsu University

巻 3, 号 2, p. 75-80, 発行日 2013-03-25
出版者
出版者 九州共立大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 21860483
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12533413
論文ID(NAID)
識別子タイプ NAID
関連識別子 40019647827
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:43:26.066922
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3