ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 九州共立大学研究紀要
  2. 第9巻第2号

大学における体育の模擬授業の在り方に関する研究 : 受講生の相互評価及びリフレクションシートへの記述分析を通して

https://doi.org/10.15093/0000000363
https://doi.org/10.15093/0000000363
538ab7f9-1d1e-463d-8aa9-974a52da2d30
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo9-2-3.pdf kiyo9-2-3 (1.4 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-06-06
タイトル
タイトル 大学における体育の模擬授業の在り方に関する研究 : 受講生の相互評価及びリフレクションシートへの記述分析を通して
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on Ideal Form of Trial Teaching Physical Education at University : Through Mutual Evaluation among Class Participants and Analyses of Feedback via Reflection Sheet
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 trial teaching
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 reflection sheet
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 pedagogy of physical education
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15093/0000000363
ID登録タイプ JaLC
著者 長嶺, 健

× 長嶺, 健

WEKO 932
CiNii ID 9000402265101

ja 長嶺, 健

ja-Kana ナガミネ, ケン

Search repository
本多, 壮太郎

× 本多, 壮太郎

WEKO 933
CiNii ID 9000346935133

ja 本多, 壮太郎

ja-Kana ホンダ, ソウタロウ

Search repository
NAGAMINE, Ken

× NAGAMINE, Ken

WEKO 934

en NAGAMINE, Ken

Search repository
HONDA, Sotaro

× HONDA, Sotaro

WEKO 935

en HONDA, Sotaro

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to identify the challenges in a trial teaching by collecting data
regarding the practical instruction abilities of university students through their trial teaching. As
for the first trial teaching conducted by the students, high scores had been given to them through
refection sheets in terms of their class management skill such as “Trial Teaching Appropriate for
Relevant Students”. Meanwhile, low evaluations were suggested for the items including “Questions,
Confirmations, Instructions and Explanations from Those Playing Teacher to Those Playing Students”
needed in conducting a class. With regard to their second trial teaching, the improved evaluation
scores were observed for the items where lower scores had been given. As the number of trial teaching
was increasing, a certain degree of achievement was gained in the fields of oral communications and
individual engagements initiated by the students playing the teacher to those playing students. Reflection
sheets showed a tendency to have fewer comments pointing out problems and indicating areas to be
improved. This study has revealed the unresolved challenges that further efforts are necessary to be
made regarding the class contents including how to prepare a course unit structural drawing, efficiently
use reflection sheets, manage the meeting held after a trial teaching and reflect on a trial teaching by
the group responsible for it.
書誌情報 九州共立大学研究紀要
en : Study journal of Kyushu Kyoritsu University

巻 9, 号 2, p. 9-19, 発行日 2019-03-20
出版者
出版者 九州共立大学
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 2186-0483
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12533413
論文ID(NAID)
識別子タイプ NAID
関連識別子 40021879275
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:38:38.823140
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3