ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 九州共立大学研究紀要
  2. 第13巻第2号

論理的な思考力を育成する説明的文章の指導 ~小学校中学年の教科書単元を中心に~

https://doi.org/10.15093/0000000452
https://doi.org/10.15093/0000000452
676cfa2a-1ec6-490a-a9aa-4ff1813fffcf
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo13-2-4.pdf kiyo13-2-4 (956.1 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-02-28
タイトル
タイトル 論理的な思考力を育成する説明的文章の指導 ~小学校中学年の教科書単元を中心に~
言語 ja
タイトル
タイトル Teaching expository sentences to foster logical thinking skills Focusing on textbook units for 3 rd and 4 th-grade of elementary school
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Logical thinking skills
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Expository sentences
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Instruction(methods)
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 3rd and 4th-grade of elementary school
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15093/0000000452
ID登録タイプ JaLC
著者 藏内, 保明

× 藏内, 保明

WEKO 1201

ja 藏内, 保明

ja-Kana クラウチ, ヤスアキ

Search repository
KURAUCHI, Yasuaki

× KURAUCHI, Yasuaki

WEKO 1202

en KURAUCHI, Yasuaki

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In units centered on expository sentences for 3rd and 4th -grade elementary students, the investigator
examined which methods of instruction would be most effective to foster the students’ logical thinking
skills.
During the investigation, the investigator compared and contrasted two composite units from 3rd and
4th-grade textbooks.
The investigator paid particular attention to two points: the characteristics of each teaching material
and the learning activities indicated in the textbook’s accompanying study guide.
In the unit titled “Soybeans and their many forms” , the investigator discovered that students could
more easily grasp the textbook author’s way of explaining by considering the order of each formal
paragraph in the “middle” section of the three-part text.
In the unit titled “Washi: Paper to be proud of” in the 4th-grade textbook, the investigator found that
students could more easily grasp the reasoning behind the textbook author’s claims and explanations by
understanding and summarizing logical paragraphs.
In both cases, the units were structured so that the students could make use of the textbook author’s
explanations in order to express themselves based on the content they had read.
Based on the characteristics of each teaching material and the intention of the learning activities
outlined in the textbook’s accompanying study guide, the investigator believes it is possible to foster
students’ logical thinking skills by prioritizing the teaching points in each learning unit, and through
accumulative and systematic_instruction.
言語 en
書誌情報 ja : 九州共立大学研究紀要
en : Study journal of Kyushu Kyoritsu University

巻 13, 号 2, p. 25-30, 発行日 2023-02-28
出版者
出版者 九州共立大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 2186-0483
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12533413
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:37:19.886780
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3